Wygląd zewnętrzny:
[ ] - czy nie ma rys, mikrorys, odprysków, wgnieceń na lakierze, czy nie jest szorstki, matowy (np. kupy na lakierze po długim staniu na placu) i nie ma kropek (np. z pylących drzew)
[ ] - spasowanie elementów nadwozia
[ ] - grubość lakieru (różnice między różnymi częściami mogą wynosić nawet do 50 mikronów, jak jest powyżej 100 różnicy to można się martwić)
[ ] - felgi (rysy, wgięcia po najechaniu na dziurę)
[ ] - opony (rocznik i stan)
[ ] - szyby (odpryski, rysy, numer seryjny, czy te same daty)
[ ] - wycieraczki (ponoć często teraz przemarzają w trakcie transportu i się już nie nadają po oderwaniu)
[ ] - podwozie i miejsca dla podnośników (czy nie uszkodzone)
[ ] - czy drzwi zamykają się jednakowo (spasowanie, czy jednakowa siła domykania, spadnięcie z lawety powoduje przestawienie słupka)
[ ] - wydech nie powinien mieć śladów korozji
[ ] - elementy ozdobne z aluminium lub chromowane (rysy, przebarwienia, pęknięcia)
Oświetlenie:
[ ] - stan lamp
[ ] - dzienne (przód)
[ ] - mijania (przód i tył)
[ ] - postojowe (przód i tył)
[ ] - drogowe (przód)
[ ] - przeciwmgielne halogeny (przód i tył)
[ ] - kierunkowskazy (+ awaryjne)
[ ] - wsteczny
[ ] - stop
Komora silnika:
[ ] - wyciszenie komory silnika (w niektórych wersjach brak osłony pod maską)
[ ] - zgodność nr silnika i nadwozia
[ ] - płyny: poziom oleju, płynu hamulcowego i płynu spryskiwaczy
[ ] - ślady odkręcania i przykręcania różnych elementów w komorze silnika czyli czy pojazd nie służył jako tak zwany dawca dla serwisu
[ ] - klapa maski silnika po zamknięciu nie rusza się i jest spasowana
Wygląd wewnętrzny:
[ ] - lakier na progach czy nie jest porysowany
[ ] - lakier wewnątrz drzwi przednich i tylnych (przy zamku szczególnie, ze względu na możliwość przycięcia sprzączki od pasów bezpieczeństwa)
[ ] - stan progu załadunkowego (rysy, wgniecenia na lakierze)
[ ] - ślady wody w okolicach uszczelek w środku
[ ] - uszkodzenia tapicerki (plamy, przetarcia), fotele i wykładzina pod dywanikami, tapicerka na dachu i osłony słoneczne
[ ] - rysy na desce rozdzielczej
[ ] - stan demontowanych elementów plastikowych (np. po doposażeniu auta w autoalarm)
[ ] - dywaniki welurowe (powinny być w standardzie nawet jak otrzymujecie gumowe w gratisie)
[ ] - radio
[ ] - nawigacja
[ ] - Android Auto / Apple Car Play
[ ] - klimatyzacja
[ ] - spryskiwacze
[ ] - klakson
[ ] - składanie/rozkładanie elektryczne lusterek bocznych
[ ] - test gniazdek USB, 12V itd.
[ ] - stan licznika <11 km (gdy przeszedł pętle testowe po produkcji)
Bagażnik:
[ ] - obejrzeć stan tapicerki i klapy wewnątrz; zawiasy itp.
[ ] - trójkąt
[ ] - gaśnica
[ ] - ucho do holowania
[ ] - koło zapasowe
[ ] - zestaw naprawczy
[ ] - lewarek
Dodatkowe wyposażenie i opcje:
[ ] - dywaniki gumowe
[ ] - akcesoria dodatkowe
[ ] - otwieranie/domykanie szyb z kluczyka
[ ] - montaż okablowania np. usb do kamerki
[ ] - aktualizacja i aktywacja oprogramowania np. Toyota Touch
Jazda testowa:
[ ] - rundka po placu
Formalności:
[ ] - zgodność wyposażenia z zamówieniem
[ ] - zgodność numeru VIN
[ ] - od jakiej daty obowiązuje gwarancja na auto (dealarzy często wrzucają sprzedaż auta przed odbiorem wcześniej aby “wyrobić normy” a powinna być od daty odbioru auta)
[ ] - instrukcja obsługi
[ ] - karta pojazdu
[ ] - dwa komplety kluczyków
[ ] - komplet kart do autoalarmu Vodafone (u mnie z przymróżeniem oka wydali 2 karty ale często proszą o dopłatę mimo tego, że zestaw od producenta standardowo zawiera 2 karty)
[ ] - bony/zniżki/rabaty na zakup auta (koniecznie przed wystawieniem faktury najlepiej kilka dni)
[ ] - faktura za auto
[ ] - polisa OC i AC + ewentualny GAP przy leasingu
Lista przygotowana przez goldip z forum Toyota Klub